Η ιστοσελίδα μας bebejou.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Θηλασμός: Ποιες τροφές αποφεύγονται για την θηλάζουσα μητέρα.

Posted by Marilena 03/12/2019 0 Comment(s)

Ο θηλασμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της μητρότητας. Ξεκινάει το συντομότερο δυνατό, αμέσως μετά το τοκετό. Το μητρικό γάλα είναι η καλύτερη τροφή για το μωρό ,ειδικά για το πρώτο εξάμηνο.

Εύλογα δημιουργούνται απορίες σχετικά με την δική σας διατροφή, ποιες τροφές θα πρέπει να αποφύγετε και πως θα πρέπει να διαμορφώσετε την διατροφή σας ώστε να μην επηρεάζεται η σύσταση του μητρικού γάλακτος  και να  μεταφέρετε στο μωρό σας τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά μέσω της διαδικασίας.

Πάντα μια συμβουλή μπορεί να βοηθήσει , η μαμά σας σίγουρα θα σας κατευθύνει εμπειρικά λέγοντας  να ‘’μην τρως σοκολάτα γιατί διεγείρει περισσότερο το μωρό και θα κλαίει’’  θεωρητικά έχει δίκιο. Σε πολλές εγκυμονούσες έχει τύχει να μην έχουν ακούσει το μωρό για μια μέρα και να τους προτείνει συμβουλευτικά ο γιατρός να φάνε μια καραμελίτσα ή ένα σοκολατάκι και αμέσως το μωρό κινείται.

Δεν υπάρχουν τροφές που αποκλείονται κατά την διάρκεια του θηλασμού. Μια υγιεινή , ισορροπημένη διατροφή σε σωστές ποσότητες, από όλα τα είδη τροφών είναι η πιο αποτελεσματική λύση .

Βέβαια κάποιες κατηγορίες τροφών θέλουν περισσότερη προσοχή και αυτές θα τις δούμε παρακάτω.

Τα ψάρια θέλουν πολύ προσοχή καθώς είναι πλούσια σε υδράργυρο, όπως είναι το σκουμπρί και η γλώσσα. Οι γαρίδες όμως , η ρέγγα ή ο τόνος (κονσέρβα) είναι χαμηλά σε ποσότητες υδραργύρου , επομένως σε μια φυσιολογική ποσότητα, με κατανάλωση 2 φορές την εβδομάδα είναι πολύ καλή τροφή για τον θηλασμό.

Όσπρια. Τα όσπρια είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά , δεν αποκλείονται κατά τη διάρκεια του θηλασμού. Τα πιο επίφοβα είναι τα φασόλια καθώς δημιουργούν αέρια στη μαμά και κατ’ επέκταση κολικούς στο μωρό. Για αυτό θα πρέπει να καταναλώνονται μεν , σε περιορισμένη ποσότητα δε.

Εσπεριδοειδή. Κυρίως τα πορτοκάλια & μανταρίνια ,διότι δημιουργούν αφρώδεις κενώσεις στο μωρό με αποτέλεσμα να συγκαίεται. Επομένως  απαιτείται πάλι μειωμένη κατανάλωση.

Τα γλυκά. Σαφώς μπορείτε να καταναλώσετε , αποφύγετε όμως μεγάλες ποσότητες κυρίως σε σοκολάτα. ‘’Πάν μέτρο άριστον’’.

Η καφεΐνη και τα αναψυκτικά. Προτιμήστε ροφήματα χωρίς καφεΐνη καθώς επηρεάζουν άμεσα τα μωρά. Γίνονται ευερέθιστα και δυσκολεύονται στον ύπνο.

Ως προς το αλκοόλ . Όταν μια μανούλα πιεί αλκοόλ θα μεταφερθεί ποσότητα αυτού στο μητρικό γάλα. Φυσικά λόγω περιστάσεων είναι φυσιολογικό σε μια γιορτή ή σε ένα οικογενειακό τραπέζι να πιεί μια θηλάζουσα μητέρα 1 ποτήρι κρασί. Απλώς θα πρέπει να περάσουν σίγουρα 2-3 ώρες μέχρι τον επόμενο θηλασμό, χωρίς να χρειαστεί απαραίτητα να πετάξετε το γάλα σας.

Σίγουρα θα σας καθοδηγήσει και το μωρό στις τροφές που θα πρέπει να αποκλείσετε ή που θα είναι ιδανικές γι αυτό. Καθώς θα διαπιστώνετε καθημερινά μέσα από την διάθεση του μωρού (αν είναι ήρεμο ή νευρικό) ποια τροφή θα πρέπει να συνεχίσετε ή να περιορίσετε.