Η ιστοσελίδα μας bebejou.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Γνωρίζοντας τα super foods της εγκυμοσύνης...!

Posted by Bebejou 08/02/2018 0 Comment(s)

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης η διατροφή της μέλλουσας μανούλας πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική καθώς πρέπει να φροντίζει το παιδί της φροντίζοντας τον εαυτό της!

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας που πραγματοποιήθηκε το 63% των γυναικών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ακολουθεί μία ανθυγιεινή διατροφή πλούσια σε λιπαρά.

Στην πιο γλυκιά περίοδο στη ζωή μιας γυναίκας ο οργανισμός «εργάζεται» συνεχώς σε έντονους ρυθμούς με αποτέλεσμα τα συμπτώματα κόπωσης, υπνηλίας και τα χαμηλά επίπεδα ενεργητικότητας να αποτελούν σύνηθες φαινόμενο. Τη χρονική αυτή περίοδο η σωστή κατανάλωση φαγητού πρέπει να αποτελεί για την γυναίκα κύριο μέλημα καθώς οι διατροφικές συνήθειες της εγκύου επηρεάζουν άμεσα την ευεξία και τη διάθεση της  καθώς φυσικά και την ανάπτυξη του εμβρύου. Τα τρόφιμα τα οποία καταναλώνονται θα πρέπει να προσφέρουν στον οργανισμό όσο το δυνατόν περισσότερα θρεπτικά οφέλη.

Ποιες τροφές δίνουν ενέργεια στη μέλλουσα μανούλα;

 
Αβοκάντο

Αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμινών όπως E, K, C, B6, B5 και Ω3 λιπαρών που βοηθούν στην ανάπτυξη των ιστών και του εγκεφάλου του μωρού. Επίσης η κατανάλωση του λυτρώνει τη μέλλουσα μητέρα από τα δυσάρεστα συμπτώματα της ναυτίας αλλά και τις κράμπες. 

Κοτόπουλο

Η πρωτεΐνη του άπαχου κρέατος όπως κοτόπουλο και γαλοπούλα(χωρίς πέτσα) βοηθά στο αίσθημα κορεσμού και στη διατήρηση της μυϊκής μάζας κάτι που είναι σημαντικό προκειμένου να ανταπεξέλθει ο οργανισμός στις σωματικές απαιτήσεις της εγκυμοσύνης.

Κρόκοι αυγών

Οι κρόκοι αυγών περιέχουν λιποδιαλυτές βιταμίνες, όπως η βιταμίνη D, η οποία μπορεί να μειώσει την εμφάνιση διαβήτη στην κύηση, της προεκλαμψίας και του χαμηλού βάρους της γέννησης του μωρού.

Μοσχάρι

Το κρέας του μοσχαριού προσφέρει ψευδάργυρο, ένα μέταλλο που μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες επιπλοκών στη γέννα.

Φακές

Από την αρχή κιόλας της εγκυμοσύνης το φυλλικό οξύ είναι το κλειδί, δεδομένου ότι «εμπλέκεται» σε πολλές βιολογικές διεργασίες που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, κάνοντας την επαρκή πρόσληψη του ιδιαίτερα σημαντική. Στην πραγματικότητα, ένα φλιτζάνι μαγειρεμένες φακές περιέχει περισσότερο από το ήμισυ των ημερήσιων αναγκών φυλλικού οξέος σας (περίπου 360 mg -  χρειάζεστε 600mcg ανά ημέρα). Πέρα από το γεγονός ότι οι φακές είναι καλή πηγή σιδήρου,αν βέβαια συγχορηγηθεί βιταμίνη C, περιέχουν επίσης φυτικές ίνες, φώσφορο, πρωτεΐνες, βιταμίνη Β6, κάλιο και ψευδάργυρο.  

Σπόροι Chia

Τα μικρά θαυματουργά σποράκια της διατροφής! Οι σπόροι Chia περιέχουν φυτικές ίνες και Ω3 λιπαρά τα οποία έχουν αποδειχτεί πως βοηθούν στην πρόληψη της κατάθλιψης της εγκυμοσύνης.

Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες  λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας τους σε υδατάνθρακες και βιταμίνη Β6 αποδεικνύονται ιδιαίτερα ευεργετικές για τις εγκυμονούσες που υποφέρουν από ναυτίες και εμετούς. Ακόμη έχουν περιεκτικότητα σε β-καροτίνη, ένα αντιοξειδωτικό το οποίο ο οργανισμός μετατρέπει σε βιταμίνη Α, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της όρασης, των οστών και του δέρματος του εμβρύου.

Σπανάκι

Άλλη μια εξαιρετική πηγή φυλλικού οξέος, αφού ένα φλιτζάνι βρασμένο σπανάκι καλύπτει σχεδόν το ήμισυ των ημερήσιων αναγκών σας. Το σπανάκι είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνη Α, φώσφορο και μαγνήσιο. Μπορείτε να το καταναλωθεί ωμό σαν σαλάτα (μετά από πολύ καλό πλύσιμο) αλλά και μαγειρεμένο.

Βρώμη 

Η βρώμη με πολλές φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και κυρίως βιταμίνες Β1 και Β6 (στοιχεία πολύ σημαντικά για την ανάπτυξη του εμβρύου) είναι ένα από τα κορυφαία τρόφιμα για τις εγκύους! 

Καρύδια

Μία σπουδαία πηγή θρεπτικών συστατικών για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού. Μια χούφτα ωμά καρύδια (περίπου 7 καρύδια) καλύπτει και με το παραπάνω την ημερήσια δόση των βασικών Ω3 λιπαρών. Είναι επίσης, πλούσια σε φυτικές ίνες, σίδηρο και καλά -προς εσάς- πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Δυστυχώς, όπως και οι υπόλοιποι ξηροί καρποί, έτσι και τα καρύδια είναι πλούσια σε θερμίδες, γι' αυτό η κατανάλωση τους πρέπει να γίνεται με προσοχή. 

Κόκκινες πιπεριές

Γνωρίζατε πως μία κόκκινη πιπεριά παράγει τριπλάσια ποσότητα βιταμίνης C απ' ό,τι ένα πορτοκάλι; Οι ιδιότητες της βιταμίνης αυτής βοηθούν σημαντικά τη μέλλουσα μανούλα  να διατηρήσει την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού σας συστήματος. Επίσης βοηθάει στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του βρέφους και στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου στον οργανισμό.